Producenci
KOMUNIKAT DOTYCZĄCY ZABEZPIECZENIA DOSTAW PRZESYŁEK KURIERSKICH I PACZKOMATOWYCH INPOST ORAZ WDROŻONYCH ZASAD BEZPIECZEŃSTWA 0
KOMUNIKAT DOTYCZĄCY ZABEZPIECZENIA DOSTAW PRZESYŁEK KURIERSKICH I PACZKOMATOWYCH INPOST ORAZ WDROŻONYCH ZASAD BEZPIECZEŃSTWA

Szanowni Państwo,

w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, wdrożyliśmy w całej firmie specjalne procedury, w których przede wszystkim kładziemy nacisk na działania profilaktyczne. Naszym zadaniem w czasie spodziewanego wzrostu zachorowań najważniejsze będzie zachowanie stabilności dostaw, utrzymanie łańcuchów logistycznych i zapewnienie bezpieczeństwa odbiorców. Dlatego tak istotne jest utrzymanie ciągłości działań firmy przez dbałość o stan zdrowia ich pracowników.
W organizacji został przygotowany i wdrożony plan ciągłości działania na wypadek sytuacji kryzysowych (BCP). Obejmuje on zarówno operacyjne i biznesowe zabezpieczenie naszych zasobów, ale również wszystkie pozostałe płaszczyzny działalności firmy.
Przygotowany plan zakłada przede wszystkim działania z zakresu BHP i ochrony pracy. Dotyczy on zarówno zabezpieczenia obszaru operacji kurierskich, sortowni i oddziałów, partnerów biznesowych (PUDO), jak również obszarów administracyjnych. Została wdrożona procedura informacyjna (mail, plakaty, instrukcje) w zakresie zachowań prewencyjnych, w przypadku pojawiania się podejrzenia zarażenia, a także samej sytuacji pojawienia się zakażenia. Języki komunikatów dostosowane zostały do narodowości pracowników.
Została wdrożona wewnętrzna procedura higieniczna. W jej ramach wszystkie sortownie i oddziały zostały wyposażone w dozowniki z płynami odkażającymi na bazie alkoholu. Pracownicy zostali poinformowani o procedurach i zobligowani do ich przestrzegania. Dozowniki zostały umieszczone w jadalniach, toaletach i na korytarzach. Zostały dodatkowo powołane punkty higieniczne, w których kurierzy oraz inni goście zewnętrzni oddziałów / sortowni mogą zdezynfekować ręce.
Zostały zakupione maseczki higieniczne. Będą one dystrybuowane w pierwszej kolejności wśród pracowników terenowych (kurierzy) w sytuacji, gdy okaże się to konieczne. Ilość zakupionych maseczek zabezpiecza ich stosowanie wśród wszystkich pracowników.
Wszyscy pracownicy oddziałów oraz sortowni mają codziennie mierzoną temperaturę. Na obiektach wdrożony zostanie standard sprzątania analogiczny jak w instytucjach ochrony zdrowia - sprzątanie codzienne z wykorzystaniem środków dezynfekujących.
Z uwagi na to, że główną część biznesu InPost stanowią Paczkomaty, których idea opiera się na nadaniu i odbiorze przesyłki bez kontaktu osobistego, zatem ryzyko ewentualnego przenoszenia wirusa w tym obszarze dostaw jest minimalne.
W przypadku naszych punktów partnerskich PUDO, które są bardziej narażone na zainfekowanie poprzez bezpośredni kontakt z klientami zewnętrznymi, na bieżąco monitorujemy sytuację. Bezpieczeństwo naszych klientów i partnerów jest dla nas bardzo ważne. Należy jednak podkreślić, że proces odbioru paczek w punktach partnerskich PUDO nie wymaga dotykania żadnych urządzeń (terminali, ekranów itp.).
W chwili obecnej Koronawirus nie ma wpływu na naszą działalność w obszarze dostaw kurierskich. Wszyscy nasi kurierzy zostali przeszkoleni w zakresie procedur prewencyjnych. W sytuacji większego zagrożenia zostaną wprowadzone kolejne zabezpieczenia.
Ponadto nasi klienci otrzymują opcję przekierowania swoich dostaw do Paczkomatów, których ryzyko zakażenia jest minimalne.
W chwili obecnej Koronawirus nie ma wpływu na naszą działalność. Jesteśmy jednak świadomi zagrożenia i w sposób ciągły obserwujemy i monitorujemy sytuację oraz reagujemy na wytyczne władz polskich i odpowiednich urzędów. Zdajemy sobie sprawę z realnego ryzyka epidemii w naszym kraju w żadnym obszarze nie bagatelizujemy kwestii działań prewencyjnych. Poprzez wdrożone procedury jesteśmy przygotowani na sytuację ew. pojawienia się wirusa w naszych zakładach.
Dysponujemy obecnie siecią 55 oddziałów i 10 sortowni co powoduje, że ewentualne wyłączenie kilku, a nawet kilkunastu z nich nie wpłynie na ciągłość naszych dostaw. Dodatkowo dysponujemy automatycznymi i półautomatycznymi procesami logistycznymi, co daje nam możliwość działania także z w przypadku znacznie obniżonej obsady pracowniczej.
Przewidujemy możliwość ograniczenia lub wstrzymania działalności danego obszaru w sytuacji, gdy skala zakażeń będzie zagrożeniem dla klientów bądź pracowników.
Jednocześnie prosimy o uczulenie Państwa klientów, aby przy zamawianiu dostaw zarówno kurierskich jak i paczkomatowych, zwrócili szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu.
We wszystkich podjętych działaniach przede wszystkich skupiamy się na ludziach - naszych pracownikach, klientach i partnerach. Ich ochrona i edukowanie oraz informowanie o ew. zagrożeniach jest naszym priorytetem.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl